ترجمه اینترنتی متون محیط زیست

ترجمه اینترنتی متون محیط زیست

 

For the last few decades, the public has been recognizing the seriousness of environmental problems/disasters, causing their concerns for the environment to become broader (Kirk, 1995; Roberts, 1996). Such environmental concerns and awareness have led to great changes in consumer buying behaviors and attitudes toward eco-friendly business establishments (Environmentally Friendly Hotels, 2008; D’Souza and Taghian, 2005). More and more customers prefer green products/services and environmentally responsible companies that meet customers’ green needs, as exemplified, for example, in their willingness to pay for eco-friendly products/services (Roberts, 1996; Vandermerwe and Oliff, 1990).

This green consumerism has brought about modifications in purchasing methods, manufacturing processes, and operation procedures, including ecologically conscious decisions in various business segments (D’Souza and Taghian, 2005;Wolfe and Shanklin,2001). In particular, in the hotel industry, recognizing the green shifts in consumer behaviors and the importance of promoting environmentally responsible products/services, increasing numbers of hotel companies are adopting proactive environmental management, and implementing environmentally conscious, practices to improve their competitiveness (Claver-Cortes et al., 2007). Such greening efforts by eco-friendly hotels not only contribute to fulfill customers’ needs in the marketplace, but lower operational costs by reducing the significant extent of solid waste and energy/water consumption (Manaktola and Jauhari, 2007). Accordingly, in recent years many hotels have been proactive in advancing their environmental performance in order to position themselves distinctively in the increasingly competitive lodging market, searching for effective ways to become ‘‘green’’ (Chan and Wong, 2006; Manaktola and Jauhari, 2007; Wolfe and Shanklin, 2001). Specifically, marketers in the hotel industry are striving to increase theirfirms’ competitiveness (e.g., earningrecognitionandincreasing customer retention) through the greening of their firms, thereby eventually enhancing their hotel firms’ profits (Chan and Wong,2006; Department of Environmental Protection (DEP), 2001;Manaktola and Jauhari, 2007).

 

 

برای چند دهه­ ی گذشته، شناختن مشکلات و فجایع زیست محیطی توسط مردم، باعث گسترده­‌تر شدن نگرانی­های آنها درباره محیط زیست شده است (کریک،1995؛ روبرتس، 1996). چنین آگاهی و نگرانی­های زیست محیطی، منجر به تغییرات بزرگی از رفتارها و نگرش­ها در خرید مصرف­کننده، به سمت موسسات تجاری دوستدار محیط­ زیست شده است (هتل­های سازگار با محیط زیست،2008؛ سوزا و تقیان،2005). مصرف­کنندگان بیشتر و بیشتری محصولات و خدمات سبز را ترجیح می­دهند و شرکت­های مسوول محیط زیستی که، نیازهای سبز مصرف­ کنندگان را برآورده می­کنند. به عنوان نمونه، برای مثال، در تمایلشان برای پرداخت پول به محصولات و خدمات دوستدار محیط زیست است. (روبرتس، 1996؛ واندرمرو و اولیف، 1990).

این مصرف سبز، باعث اصلاح روش­های خرید، فرآیند­های تولید، روش­های عملیاتی، شامل تصمیمات آگاهانه از نظر بوم شناسی در  بخش­های مختلف تجاری می­باشد.(سوزا و تقیان، 2005 وولف و شانکلین، 2001). خصوصا، در صنعت هتل­داری، شناخت تغییرات سبز در رفتارهای مصرف­ کننده، و اهمیت ترویج محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست، افزایش تعداد شرکت­های هتل در پذیرش مدیریت زیست محیطی فعال، و اجرای آگاهی زیست محیطی، تمرین در جهت بهبود رقابت پذیریشان   می­باشد (کلاور کورتس و همکاران، 2007). چنین تلاشهای سبز توسط هتل­های دوست­دار  محیط­زیست، نه تنها کمک در جهت برآوردن نیازهای مصرف ­کنندگان بازار است، بلکه باعث هزینه­ های عملیاتی پایین­‌تر بوسیله کاهش قابل ملاحظه در مواد جامد زائد و کاهش در مصرف انرژی/ آب است (ماناکتولاو جاهاری، 2007). از این رو، در سالهای اخیر بسیاری از هتل­ها به منظور بهبود جایگاهشان در جهت عملکرد زیست محیطی­ خود، بطور مشخص در افزایش فزاینده‌­ی رقابت بازار مسکن و جستجو برای راه­های موثر سبز شدن فعال شده‌­اند(چان و وانگ 2006؛ ماناکتولا و جاهاری، 2007؛ وولف و شانکلین،2001). به خصوص مراکز خرید در صنعت هتل، برای افزایش رقابت­پذیری شرکت­هایشان، از طریق شرکت­های سبز خود در تلاشند، (شناخت درآمد و افزایش حفظ مشتری) که به موجب آن، نتیجه­اش بالا رفتن سود شرکت­های هتل می­‌باشد (چان و وانگ، 2006 بخش حفاظت محیت زیست،2001؛ ماناکتولا و جوهاری، 2007).

 

 

تماس باما

 

آدرس : تهران - جنت آباد جنوبی - خیابان پنجم - پلاک 47

شماره تلفن : 02144648626

شماره تلفن : 02144648681

شماره همراه : 09129227837

تماس با وایبر هم مقدرو می باشد

پست الکترونیک :  Daneshjoonline1@Gmail.com

/ 0 نظر / 6 بازدید